06036015 : DIGITAL MARKETING
รหัสวิชา (Subject ID) | 06036015 |
---|---|
ชื่อวิชา | การทำการตลาดดิจิทัล |
Subject name | DIGITAL MARKETING |
วิชาบังคับก่อน (Prerequisite) | NONE |
รายละเอียดวิชา
การทำการตลาดและธุรกิจแบบร่วมสมัย การโฆษณาแบบออนไลน์และออฟไลน์ในโลกยุคดิจิทัล เช่น การโฆษณาทางโทรทัศน์ หนังสือพิมพ์ การแสดงผลลัพธ์ การสืบค้น วิดีโอ และโทรศัพท์มือถือ เป็นต้น การจัดการสื่อและการโฆษณาทางดิจิทัล การรณรงค์สื่อสารทางการตลาดและการวางแผนการประเมิน การปฏิบัติทางการตลาดตามหลักจริยธรรม แนวคิดความรับผิดชอบต่อสังคมและการพัฒนาอย่างยั่งยืน กลยุทธ์การสร้างแบรนด์ (ตราสินค้า) หลักการออกแบบเว็บแอปพลิเคชันและแอปพลิเคชันบนโทรศัพท์มือถือสำหรับการตลาดดิจิทัล การคิดในการออกแบบการตลาด สื่อสังคมสำหรับจัดการแบรนด์และการโฆษณา
Contemporary business and marketing; online and offline advertising in digital world, e.g., television, display, search, video, and mobile advertising, etc.; digital advertising and media management; marketing communications campaign and evaluation planning; ethical marketing practice; concepts of social responsibility and sustainability; brand strategy; design principles of web and mobile application for digital marketing; design thinking in marketing; social media for brand management and advertising.