06036015 : DIGITAL MARKETING

รหัสวิชา (Subject ID) 06036015
ชื่อวิชา การทำการตลาดดิจิทัล
Subject name DIGITAL MARKETING
วิชาบังคับก่อน (Prerequisite) NONE

รายละเอียดวิชา

การทำการตลาดและธุรกิจแบบร่วมสมัย การโฆษณาแบบออนไลน์และออฟไลน์ในโลกยุคดิจิทัล เช่น การโฆษณาทางโทรทัศน์ หนังสือพิมพ์ การแสดงผลลัพธ์ การสืบค้น วิดีโอ และโทรศัพท์มือถือ เป็นต้น การจัดการสื่อและการโฆษณาทางดิจิทัล การรณรงค์สื่อสารทางการตลาดและการวางแผนการประเมิน การปฏิบัติทางการตลาดตามหลักจริยธรรม แนวคิดความรับผิดชอบต่อสังคมและการพัฒนาอย่างยั่งยืน กลยุทธ์การสร้างแบรนด์ (ตราสินค้า) หลักการออกแบบเว็บแอปพลิเคชันและแอปพลิเคชันบนโทรศัพท์มือถือสำหรับการตลาดดิจิทัล การคิดในการออกแบบการตลาด สื่อสังคมสำหรับจัดการแบรนด์และการโฆษณา

Contemporary business and marketing; online and offline advertising in digital world, e.g., television, display, search, video, and mobile advertising, etc.; digital advertising and media management; marketing communications campaign and evaluation planning; ethical marketing practice; concepts of social responsibility and sustainability; brand strategy; design principles of web and mobile application for digital marketing; design thinking in marketing; social media for brand management and advertising.