06026150 : CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT

รหัสวิชา (Subject ID) 06026150
ชื่อวิชา การบริหารระบบลูกค้าสัมพันธ์
Subject name CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
วิชาบังคับก่อน (Prerequisite) -

รายละเอียดวิชา

การระบุ การหามาได้ การเก็บรักษาและการขยายของฐานลูกค้า ซึ่งมุ่งเน้นการเพิ่มผลกำไรในระยะยาวของลูกค้าในองค์กร การบริหารลูกค้าอย่างมีประสิทธิภาพและมีประสิทธิผลโดยการนำอรรถประโยชน์ของระบบสารสนเทศเข้ามาประยุกต์ใช้

Identification (targeting); acquisition; retention, and development (expansion); aiming to increase the long-term profitability of the firm’s customers; effective and efficient management of customers with utilization of information technology.