06016373: CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
รหัสวิชา (Subject ID) | 06016373 |
---|---|
ชื่อวิชา | การบริหารระบบลูกค้าสัมพันธ์ |
Subject name | CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT |
วิชาบังคับก่อน (Prerequisite) | NONE |
รายละเอียดวิชา
การระบุ การหามาได้ การเก็บรักษาและการขยายของฐานลูกค้า ซึ่งมุ่งเน้นการเพิ่มผลกำไรในระยะยาวของลูกค้าในองค์กร การบริหารลูกค้าอย่างมีประสิทธิภาพและมีประสิทธิผลโดยการนำอรรถประโยชน์ของระบบสารสนเทศเข้ามาประยุกต์ใช้
Identification (targeting); acquisition; retention, and development (expansion); aiming to increase the long-term profitability of the firm’s customers; effective and efficient management of customers with utilization of information technology.